Tuesday, May 11, 2010

Bertuahnya Myanmarian di bumi Malaysia

Anda setuju x dgn tajuk en3 sy kali ni? Kenapa saya berkata demikian? Meh saya ceritakan:-

Minggu ni adalah minggu penuh dugaan bagi saya. Start dengan hujung minggu yg burn dgn aktiviti workshop, pastu burn lagi dgn balik kg, dgn barang Courts yg x smpi2, kemudian weekend lps burn lagi jaga Iman demam, pastu smlm (Isnin) bw dia g klinik, mlmnya terpaksa plak pegi HKL coz Hubby tiba2 sakit pinggang (kejang otot), dan arini plak terperap di Family Planning Clinic. 

Kenapa terperap? Yela pegi pepagi tp terpaksa menunggu doktornya yg dtg lewat (dahla x reti nk mintak maaf dtg lewat...hangin je tp xpe coz sy nk khidmat ko). Pk2 next time dtg ambik IUD je la, benci nunggu doktor yg x menghargai masa ni. Tanya atendan ttg IUD, so dia kata ada 2 hari dlm seminggu utk jumpa doktor iaitu Selasa pagi dan khamis petang, tapi KHAMIS KHUSUS UTK ORG2 MYANMAR.....huh jadinya kami Malaysian terpaksa bersaing utk dptkan khidmat doktor kt situ on Tuesday je la, tp Myanmarian tu blh lenggang2 kangkung je on Thursday utk jumpa doktor. Terpeliharanya kebajikan diorg....x taula saya sedang dengki ke or x puas ati ke atau ape skrg ni...terkedu sekejap. Apa pendapat anda semua?

2 Orang Membebel Kat Saya Di sini:

aku memang begini said...

bukan menidakkan perikemanusiaan sesama manusia, tapi kalau dah hak ekslusif sebegitu rupa, memang tak patut..mungkin akan ada kategori warganegara myanmarian, macam yg ko sebut tuh, aku pernah terbaca satu artikel berkenaan dgn diaorang yg duduk disini, ada la jugak kemudahan yg boleh diorg nikmati berbanding ng diaorang sendiri, macam pendidikan tuh,.kita dah sedia majmuk dan konsep tangan terbuka, lepas nih my b kita akan gunakan konsep, kecik tapak tangan nyiru kami tadahkan utk anda.layan

umi_iman said...

Tu utk warganegara Myanmar....maklumlah menyumbang kpd pembangunan negara kita...teringat lg masa g klinik DBKL, penuh ngan diorg je, yg plg x thn masa nurse tny last period the woman, si laki plak (dunno suami or what) tlg jwb tarikh tu tanpa tnya the woman...gila hafal tu...wakakaka

My Love Story

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Mari Mengalunkan Zikir...Tenangnya

Related Posts with Thumbnails